1.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Una dintre regulile de corectitudine în demonstrare, cu privire la fundamentul demonstrației, precizează că acesta:
2.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Raționamentul Unele cărți utile tinerilor sunt cărți din biblioteca școlară, întrucât toate cărțile din biblioteca școlară sunt cărți utile tinerilor este:
3.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Cu privire la raporturile logice între termeni, este falsă afirmația:
4.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Cuantorul propoziției Cărțile sunt sprijinul învățării este:
5.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Clasificarea raționamentelor deductive în imediate, mediate, valide, nevalide este:
6.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Din punct de vedere extensional, termenul mărar este:
7.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Inducția incompletă se caracterizează prin:
8.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Inducția completă se caracterizează prin:
9.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Seria de termeni corect ordonați descrescător din punct de vedere intensional este:
10.
[Simulare 2022,Sb 1 A simulare 2022]
Este o propoziție particulară negativă propoziția:
11.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
Reprezentaţi, prin metoda diagramelor Euler, pe o diagramă comună, raporturile logice dintre cei cinci termeni.
Fie termenii A, B, C, D, şi E astfel încât
termenul A se află în raport de identitate cu termenul B,
termenul C este în raport de identitate cu termenul B,
termenul D este în raport de încrucișare cu termenul A, iar
termenul E este subordonat termenilor B și D.
12.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
a. Unii D nu sunt A
13.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
b. Toți A sunt D.
14.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
c. Unii E nu sunt D.
15.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
d. Unii C sunt E.
16.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
f. Niciun C nu este A.
17.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
g. Toţi E sunt B.
18.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
h. Toți B sunt A.
19.
[Simulare 2022,Sb 1B simulare 2022]
e. Unii C nu sunt B.
21.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj formal, contradictoria propoziției: Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase.
22.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, contradictoria propoziției: Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase.
23.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj formal, subcontrara propoziției: 2. Unele competiții școlare sunt concursuri cu grad sporit de dificultate.
24.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, subcontrara propoziției: 2. Unele competiții școlare sunt concursuri cu grad sporit de dificultate.
25.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj formal, contrara propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută.
26.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, contrara propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută.
27.
[Simulare 2022,Sb II A simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, supraalterna propoziției: 4. Unele acțiuni reprobabile nu sunt evaluate din punct de vedere moral.
28.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de conversiune, pentru a deriva conversa corectă a propoziției: 1. Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase, în limbaj formal.
29.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de conversiune, pentru a deriva conversa corectă a propoziției: 1. Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase, în limbaj natural.
30.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de obversiune, pentru a deriva obversa corectă a propoziției: 1. Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase, în limbaj formal.
31.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de obversiune, pentru a deriva obversa corectă a propoziției: 1. Toate experiențele personale pozitive sunt amintiri frumoase, în limbaj natural.
32.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de conversiune, pentru a deriva conversa corectă a propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută,în limbaj formal.
33.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de conversiune, pentru a deriva conversa corectă a propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută, în limbaj natural.
34.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de obversiune, pentru a deriva obversa corectă a propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută, în limbaj formal.
35.
[Sb II B simulare 2022,Simulare 2022]
Aplicaţi explicit operaţia de obversiune, pentru a deriva obversa corectă a propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută, în limbaj natural.
36.
[Sb II C simulare 2022,Simulare 2022]
Construiţi, în limbaj formal, conversa obversei subalternei propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută.
37.
[Sb II C simulare 2022,Simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, conversa obversei subalternei propoziției: 3. Nicio călătorie bine organizată nu este neplăcută.
38.
[Sb II C simulare 2022,Simulare 2022]
Construiţi, în limbaj formal, obversa subcontrarei propoziției: 4. Unele acțiuni reprobabile nu sunt evaluate din punct de vedere moral.
39.
[Sb II C simulare 2022,Simulare 2022]
Construiţi, în limbaj natural, obversa subcontrarei propoziției: 4. Unele acțiuni reprobabile nu sunt evaluate din punct de vedere moral.
40.
[Sb II D simulare 2022,Simulare 2022]
Scrieți, în limbaj formal, opinia elevului X: Toate ființele posesoare de limbaj articulat sunt ființe raționale deoarece unele ființe raționale sunt posesoare de limbaj articulat.
41.
[Sb II D simulare 2022,Simulare 2022]
Scrieți, în limbaj formal, opinia elevului Y: Y: Dacă unele institute de cercetare sunt unități arondate universităților, atunci unele unități arondate universităților sunt institute de cercetare.
42.
[Sb II D simulare 2022,Simulare 2022]
Precizați corectitudinea/incorectitudinea logică a raționamentului elevului X:
43.
[Sb II D simulare 2022,Simulare 2022]
Precizați corectitudinea/incorectitudinea logică a raționamentului elevului Y:
44.
[Sb II D simulare 2022,Simulare 2022]
Explicați corectitudinea/incorectitudinea logică a raționamentului elevului X.
45.
[Sb III A simulare 2022,Simulare 2022]
Scrieţi schema de inferenţă corespunzătoare modului silogistic aee-2.
46.
[Sb III A simulare 2022,Simulare 2022]
Scrieţi schema de inferenţă corespunzătoare modului silogistic aii-3.